Τρίτη, 31 Ιουλίου 2012

Μια άλλη ματιά στα γεγονότα της Συρίας Πώς παρουσιάζει την κατάσταση στη Συρία ο ραδιοφωνικός σταθμός «Φωνή της Ρωσίας»


Για τα γεγονότα της Συρίας, οι πληροφορίες μας προέρχονται από τα δυτικά μέσα ενημέρωσης. Υπάρχει προφανώς μια δυσπιστία ως προς την εγκυρότητά τους, διότι «συνελήφθησαν» να παραποιούν γεγονότα, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις βομβαρδισμού της Σερβίας και της εκστρατείας στο Ιράκ.
Αλλά και στην περίπτωση της Συρίας διαπιστώθηκαν ήδη περιστατικά που εμβάλλουν σε σκέψεις σχετικά με την αντικειμενικότητα των όσων μεταδίδουν τα παγκόσμιας κυκλοφορίας Μέσα, όπως στην περίπτωση όπου δημοσίευσαν φωτογραφία -η οποία, αναδημοσιεύθηκε όπου γης- με νεκρά παιδιά, αλλά ήταν από την επίθεση στο Ιράκ.
Θα πέφταμε φυσικά στην ίδια παγίδα, αν θεωρούσαμε ότι είναι αντικειμενικά και όσα μεταδίδουν τα άλλα Μέσα, είτε τα αραβικά είτε τα ρωσικά. Κάθε χώρα παίζει το παιχνίδι της, και θύματα δεν είναι μόνον όσοι δέχονται τα αληθινά πυρά, αλλ’ εν μέρει και όλοι εμείς που αποπροσανατολιζόμαστε. Ελπίζω κάποτε, να πάψουμε να θεωρούμε αληθινά όσα προβάλλονται από τους «δικούς» μας και
ψευδή όσα από τους αντιπάλους μας. «Μέμνασ’ απιστείν» έλεγε ένας παππούς μας («να θυμάσαι να αμφιβάλεις»), και όσον αφορά τον υπογραφόμενο, ακολουθείται πιστά η συμβουλή του.
Θα ρίξουμε μια ματιά, πώς παρουσιάζει την κατάσταση ο ραδιοφωνικός σταθμός «Φωνή της Ρωσίας», με την επισήμανση, ότι δίνουμε την ίδια βαρύτητα στην αντικειμενικότητά της, όση και στα δυτικά Μέσα.
Με τίτλο «Συριακή αντιπολίτευση: ματιά από μέσα» δημοσίευσε την ιστορία ενός πρώην «εξεγερμένου» της Συρίας, με τον ακόλουθο πρόλογο: «Κάθε νέο πέρασμα κάποιου υψηλόβαθμου Σύρου αξιωματούχου στην πλευρά της αντιπολίτευσης γίνεται είδηση για τα δυτικά ΜΜΕ. Εν τω μεταξύ εκείνοι, που κάνουν την αντίθετη ακριβώς κίνηση παραμένουν σκόπιμα εκτός των φώτων της δημοσιότητας. Η «Φωνή της Ρωσίας» έχει στη διάθεσή της μια αποκλειστική συνέντευξη του Γιούσεφ Ναάμι, πρώην μαχητή του ανταρτικού Ελεύθερου Συριακού Στρατού, ο οποίος πέρασε πρόσφατα με την πλευρά των επίσημων Αρχών».
Μας πληροφορεί λοιπόν ότι ο Γιούσεφ Ναάμι είναι 27 ετών και πολέμησε εναντίον της νόμιμης εξουσίας στην περιοχή Χάμι. Εκεί ο Ελεύθερος Συριακός Στρατός αισθάνεται περισσότερο άνετα. Μαχητής της ασυμβίβαστης αντιπολίτευσης έγινε από την αφέλειά του, λέγει ο ίδιος. Ο σεΐχης Αϊμάν Αλ-Χαλίντ έπεισε την παρέα του ότι έχουν μια μεγάλη αποστολή, να «πολεμήσουν εναντίον των αμαρτωλών, που κατέχουν την εξουσία»
Ο σεΐχης γνώρισε τους νεαρούς σε κάποιον άλλον, ο οποίος υποσχέθηκε για κάθε συμμετοχή σε διαδήλωση από 2 χιλιάδες λίρες στον καθένα, λίγο παραπάνω από 30 δολ. Επειδή τους έδινε λιγότερα από τα συμφωνηθέντα, τους υποσχέθηκε ότι θα εισπράττουν πολύ περισσότερα, εάν πυροβολούν στρατιωτικούς και αστυνομικούς.
Εκπαιδεύθηκαν σε μία βάση και μετά απ’ αυτό άρχισαν να συμμετέχουν σε συγκρούσεις με το στρατό, απήγαγαν ανθρώπους, δήθεν υποστηρικτές του καθεστώτος.
Έτυχε και να σκοτώσουν. Γι’ αυτό τους υποσχέθηκαν 10.000 λίρες, έως και 160 δολάρια, αλλά στην πραγματικότητα πλήρωναν δέκα φορές λιγότερα.
Ο Γιούσεφ Ναάμι αποφάσισε να τερματίσει την ένοπλη δραστηριότητα, όταν ήρθε σε επαφή με την Ένωση Συριακής Νεολαίας και διαπίστωσε ότι δεν ήταν τα πράγματα όπως του τα έλεγαν οι «εξεγερμένοι». Με τους φίλους του αποφάσισαν να αποχωρήσουν και να παραδοθούν. Εκμεταλλεύθηκαν τη δήλωση του προέδρου Μπασάρ Άσαντ για αμνηστία και σε 24 ώρες μετά την παράδοση των όπλων οι Αρχές διέγραψαν τους νεαρούς από τη μαύρη λίστα.
Όπως ομολογεί ο Γιούσεφ Ναάμι σήμερα αισθάνεται σαν να ξαναγεννήθηκε. Οι τοπικές Αρχές του βρήκαν δουλειά, όπως και υποσχέθηκαν, εργάζεται σε εταιρεία, που ασχολείται με το δίκτυο ύδρευσης. Αρκετοί σύντροφοί του επίσης κατόρθωσαν να βρουν κανονική δουλειά.
Αυτή, σε συμπύκνωση είναι η ιστορία του Ναάμι. Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει αν παρόμοια περιστατικά είναι πολλά ή λίγα. Όπως δεν γνωρίζει επίσης, αν οι σφαγές των αμάχων γίνονται από το καθεστώς ή τους «εξεγερμένους». Οι επιθέσεις εναντίον των χριστιανών της Συρίας δεν αναφέρονται ούτε από τα ελληνικά Μέσα, ως όφειλαν.
Επιμύθιο. Επιφυλακτικότητα σε αυτά που λέγει η μια ή άλλη πλευρά. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου ανάμεσα.

Ο Μακεδών