Eπιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες ότι στο τραπέζι των συζητήσεων Ελλάδας-Γαλλίας τέθηκε το ζήτημα δύο φρεγατών και τεσσάρων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας του Γαλλικού Ναυτικού. Σε σημερινή συνέντευξη του σε ραδιοφωνικό σταθμό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου παραδέχτηκε ότι όντως γίνονται συζητήσεις, με πρωτοβουλία της Ελληνικής πλευράς!
Σύμφωνα με την απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης που δημοσιεύει το φιλικό Εν Κρυπτώ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δήλωσε: «Εδώ να διευκρινήσουμε ότι εμείς ζητήσαμε, επειδή έχουμε αμυντικές ανάγκες και παρά τις οικονομικές δυσκολίες δεν παραμελούμε την αμυντική θωράκιση της χώρας και αναζητάμε λύσεις. Αυτό που προτείναμε στους Γάλλους είναι να μας ενοικιάσουν δύο φρεγάτες και τέσσερα αεροσκάφη παρακολούθησης, και η πρόταση μας αυτή συζητείται. Επαναλαμβάνω είναι κάτι που τέθηκε από εμάς, γιατί πρέπει να εξασφαλίσουμε την αμυντική μας θωράκιση, πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι στο Αιγαίο θα είναι ήρεμα τα νερά…». Το εύλογα ερωτήματα για κάθε σκεπτόμενο φορολογούμενο πολίτη είναι τα εξής:
1. Πώς ξαφνικά αντιστράφηκε η υπόθεση και προκύπτει «ελληνικό αίτημα
» όταν δημοσιεύματα του Γαλλικού Τύπου ανέφεραν ότι πρόκειται περί γαλλικής πρότασης; Μήπως για να γίνει πιο εύπεπτο το σερβίρισμα και να μην φανεί ότι το Παρίσι πιέζει;
2. Ποιος τύπος φρεγατών βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων, όταν σε υπηρεσία με το Γαλλικό Ναυτικό βρίσκεται μόνο η AQUITAINE (D650) ενώ η δεύτερη τύπου FREMM, NORMANDIE (D651) δεν αναμένεται να παραδοθεί πριν τα μέσα του 2014;
3. Ποια αλλαγή στο διμερή ναυτικό συσχετισμό ισχύος επιφέρουν δύο φρεγάτες τη στιγμή που δεν μπορούν να εξευρεθούν κονδύλια για ανταλλακτικά και καύσιμα για τις ανάγκες του Στόλου; Έχει άραγε ερωτηθεί το Πολεμικό Ναυτικό; Μήπως ξεχνούν ορισμένοι τι είχε δηλώσει στην συνέντευξή του στη Real News ο καθ΄ύλην αρμόδιος Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης: «Τα πληρώματα των πλοίων και οι επιτελείς των θαλάμων επιχειρήσεων χρειάζονται σκληρή, παρατεταμένη εκπαίδευση εν πλω προκειμένου να εξασφαλίζεται η υψηλή ετοιμότητα, η αυτοπεποίθηση και το αναγκαίο ηθικό στην αντιμετώπιση των πραγματικών καταστάσεων. Τα παραπάνω προϋποθέτουν εξασφάλιση οικονομικών πόρων τουλάχιστον στους τομείς προμήθειας καυσίμων και ανταλλακτικών».
4. Το έγκριτο περιοδικό Πτήση σημειώνει για τα Atlantique 2 πως «είναι (εξαιρετικά) υψηλού κόστους λειτουργίας και η αεροπορία του γαλλικού ναυτικού θα μείνει σύντομα ο –δεύτερος- μόνος χρήστης του τύπου (με τον άλλο το Πακιστάν)». Υπάρχει οικονομο-τεχνική μελέτη για την αξιοποίηση των εν λόγω ΑΦΝΣ πριν την κατάθεση του “ελληνικού αιτήματος”;
5. Μήπως τίθεται σε κίνδυνο το σύνολο του αξιόμαχου του ΠΝ όταν πολύτιμοι οικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι θα κατευθυνθούν στην αξιοποίηση γαλλικών, μη συμβατών με τα Ελληνικά, οπλικών συστημάτων τη στιγμή που στα ΕΝΑΕ παραμένουν ετοιμοπαράδοτα τρία κορυφαία υποβρύχια Τύπου 214, ένα εκσυγχρονισμένο Τύπου 209/ΑΙΡ και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, η ΤΠΚ ΡΙΤΣΟΣ (Ρ71); Πώς είναι δυνατόν να αναζητείται η κάλυψη αμυντικών αναγκών μέσω μίσθωσης όταν η δραματική μείωση στις λειτουργικές δαπάνες του ΠΝ οδηγεί σε μείωση της οροφής του Στόλου, με επικείμενο παροπλισμό μίας ακόμα φρεγάτας τύπου S μετά την MΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ;
strategy report