Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Ποια ανάπτυξη και ποιες θέσεις εργασίας ρε θεομπαίχτες, που στον Πειραιά θα μιλάμε σε λίγο ...Κινέζικα!

ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ
«Φιέστα» για τα τρελά κέρδη των πολυεθνικών
  • Υπογράφτηκε η συμφωνία COSCO - HP - ΤΡΑΙΝΟΣΕ
  • «Δικαίωμα ελπίδας», για τον πρωθυπουργό, η εργασιακή κόλαση που προκαλούν οι επενδύσεις των πολυεθνικών
Η πολυεθνική COSCO θα παραλαμβάνει στο λιμάνι του Πειραιά τα κινεζικής παραγωγής εμπορεύματα της αμερικανικής HP και μέσω της υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα τα προωθεί μέχρι την Ευρώπη

Eurokinissi
Μέσα στο εργασιακό γκέτο του μονοπωλίου της COSCO στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Ικονίου και με τους εργαζόμενους υπό περιορισμό, από τις ειδικές δυνάμεις καταστολής, «έκλεισε» χτες η συμφωνία COSCO και HP για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο Σταθμό του Θριασίου και από εκεί στην Ευρώπη. Πρόκειται για μια συμφωνία που εξασφαλίζει τρελά κέρδη για τα μονοπωλιακά μεγαθήρια, τα οποία εκμεταλλεύονται τις τεράστιες υποδομές της χώρας, όπως το λιμάνι και τη σιδηροδρομική γραμμή, χτισμένες από το μόχθο και τον ιδρώτα του ελληνικού λαού. Ενώ σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους το μόνο που έχει να προσφέρει είναι εργασιακή κόλαση: Ακόμα πιο υποβαθμισμένες συνθήκες απασχόλησης, ακόμα χειρότερο βιοτικό επίπεδο.Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού, που παραβρέθηκε στη φιέστα και επισφράγισαν τη συμφωνία, είναι πρόκληση απέναντι στην εργατική τάξη της χώρας, στις εργατουπόλεις του Πειραιά, όπως το Πέραμα, που ενώ γίνεται χορός
δισεκατομμυρίων μπροστά στην πόρτα τους, αυτές σφαδάζουν από ανεργία, φτώχεια και εξαθλίωση.
Ο Αντ. Σαμαράς ανέφερε ότι «τα μελλοντικά σχέδια της COSCO (...) θωρακίζουν τις επενδύσεις και φωτίζουν μια νέα δυναμική στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων εδραιώνοντας έτσι τον Πειραιά στο διεθνή χάρτη των παγκόσμιων μεταφορών». Και συνέχισε για τη συμφωνία COSCO - HP: «Τέτοιες επενδύσεις βοηθούν τον τόπο μας στην αντιμετώπιση της ανεργίας που παραμένει πρώτη στην ατζέντα της κυβέρνησης». Κατέληξε λέγοντας ότι αυτές οι συμφωνίες δίνουν «το δικαίωμα της ελπίδας και της αισιοδοξίας κυρίως στα νέα παιδιά, που αυτά έχουν να κερδίσουν από τις υπογραφές αυτές».
Το τι είδους επενδύσεις είναι αυτές που εκθείασε ο πρωθυπουργός το έχει ήδη δείξει το παράδειγμα της COSCO. Αφού πήρε έτοιμες υποδομές, «καθαρές» από εργασιακά δικαιώματα, τις μετέτρεψε σε κάτεργο με εργαζόμενους σύγχρονους δούλους. Εβαλε στο χέρι το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας, συνέτριψε αυτοαπασχολούμενους και μικρούς επαγγελματίες και, από πάνω, αξιώνει από τον ΟΛΠ, δηλαδή από την κυβέρνηση, να καταργηθεί το ελάχιστο εγγυημένο τίμημα που καταβάλλει κάθε χρόνο για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων και την προβλήτα ΙΙ που της παραχωρήθηκε. Πριν ένα χρόνο είχε γίνει και ...«φιλικός διακανονισμός», όπου μειώθηκε το «νοίκι» των πάγιων στοιχείων που κατέβαλλε στον ΟΛΠ, ενώ με το διακανονισμό αυτό ο ΟΛΠ της παραχώρησε και το δικαίωμα να παίρνει τα λιμενικά τέλη, χάνοντας ο ίδιος κοντά 4 εκατ. ευρώ το χρόνο.
  • Με «ιδιαίτερη ικανοποίηση» υποδέχθηκε τη συμφωνία συνεργασίας της Hewlett-Packard με την COSCO και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ. Ο Β. Κορκίδης εκτιμά ότι ο Πειραιάς και η ευρύτερη περιοχή... αναβαθμίστηκαν.
ΣΥΜΦΩΝΙΑ COSCO - HP
Πραγματικά συμφέρουσα για τα μονοπώλια!
Με την έναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής σύνδεσης μήκους 17 χλμ. από τις εγκαταστάσεις της COSCO στον Πειραιά στο Θριάσιο Πεδίο κι από εκεί, μέσω της υπάρχουσας σιδηροδρομικής σύνδεσης, στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, «εγκαινιάζεται» και η είσοδος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στις διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές. Το έργο, στην ουσία, εντάσσεται στη συνολικότερη πολιτική ιδιωτικοποιήσεων που προωθεί η συγκυβέρνηση, και λειτουργεί ενισχυτικά, κάτι σαν προικοδότηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενόψει της επικείμενης ιδιωτικοποίησής της. Καταρχήν αναμένεται να δρομολογηθούν δύο εμπορευματικές αμαξοστοιχίες τη βδομάδα μεταφέροντας προϊόντα της Hewlett - Packard (ΗΡ) με προοπτική να αυξηθούν σε πέντε για την πολυεθνική εταιρεία.
Η επιλογή της ελληνικής σιδηροδρομικής υποδομής από τους μονοπωλιακούς ομίλους για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη κρίνεται πιο συμφέρουσα συγκριτικά με τη θαλάσσια οδό, η οποία αυξάνει κατά 10 περίπου μέρες το συνολικό χρόνο παράδοσης των φορτίων. Πιο συγκεκριμένα, ο χρόνος μεταφοράς με πλοίο από το λιμάνι του Πειραιά στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης είναι σήμερα περίπου 45 μέρες, ενώ μέσω του σιδηρόδρομου ο χρόνος μειώνεται σε 35 μέρες.
Η καταρχήν συμφωνία όσο κι αν προσπαθεί η κυβερνητική προπαγάνδα να διογκώσει τη σπουδαιότητά της θα επιφέρει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ γύρω στα 10 εκατ. ευρώ και μόνο αν όλα κυλήσουν σύμφωνα με τους σημερινούς σχεδιασμούς μπορεί τα έσοδα αυτά να αυξηθούν στα 70 εκατ. ευρώ. Σε ενημερωτικό σημείωμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται ότι σε βάθος 3 χρόνων ο συνολικός όγκος των εμπορευμάτων μπορεί να ανέλθει στα 170.000 κοντέινερ ανά έτος, και μέχρι το 2020 να «αγγίξουν» τα 700.000. Δελεαστικός όγκος εργασιών, πράγματι, για τους ιδιώτες που εποφθαλμιούν τις εγχώριες σιδηροδρομικές μεταφορές...
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει καταθέσει αιτήσεις στις αρμόδιες αρχές των χωρών εκείνων που θα χρησιμοποιεί τη σιδηροδρομική τους υποδομή (FYROM, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.ά.) και όπως επίσημα αναφέρει η ίδια η εταιρεία οι σχετικές διαδικασίες προχωρούν.
Η συμφωνία της COSCO με τη HP προβλέπει καταρχήν την εγκατάσταση στον Πειραιά του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική και χώρες της Μεσογείου. Η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, μεγάλο μέρος της οποίας, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, αφορά σε δραστηριότητες σε Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή. Η συγκυβέρνηση ευελπιστεί η συγκεκριμένη συμφωνία να αποτελέσει «παράδειγμα» και για άλλες πολυεθνικές εταιρείες που διαθέτουν εφοδιαστικές αλυσίδες στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και έχουν τις παραγωγικές μονάδες τους στην Κίνα και την Απω Ανατολή.
Υπενθυμίζουμε ότι μόλις προχτές το υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε ειδική τροπολογία, σύμφωνα με την οποία απαλλάσσονται από την καταβολή ΦΠΑ τα προς επανεξαγωγή εμπορεύματα σε άλλες χώρες της ΕΕ και τρίτες χώρες με ειδικές εμπορικές συμφωνίες με την ΕΕ, που εκτελωνίζονται στα λιμάνια της χώρας μας. Η τροπολογία αφορά σε εταιρείες με αξία εισαγωγών τουλάχιστον 300 εκατ. ευρώ το χρόνο, ενώ για την πρώτη πενταετία το «πλαφόν» για την απαλλαγή ΦΠΑ μειώνεται στα 120 εκατ. ευρώ.
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Απαιτείται ριζικά διαφορετικός δρόμος ανάπτυξης
Με αφορμή τις δηλώσεις του Α. Σαμαρά σχετικά με την παρουσία της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, σε σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζεται:
«Η επιχειρηματική κινεζοαμερικανική συμφωνία στηρίζει τα σχέδια της ελληνικής άρχουσας τάξης για ανάδειξη της χώρας σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η ελληνική κυβέρνηση θα φορτώσει με νέες θυσίες το λαό. Απειλούνται με νέα μέτρα οι εργατοϋπάλληλοι στην ευρύτερη περιοχή το λιμανιού του Πειραιά και οι αυτοαπασχολούμενοι με κλείσιμο μαγαζιών.
Η ικανοποίηση των σύγχρονων συνδυασμένων λαϊκών αναγκών για φθηνές, ασφαλείς, γρήγορες, ποιοτικές θαλάσσιες μεταφορές που να καλύπτουν το σύνολο της νησιωτικής χώρας, η φιλολαϊκή αξιοποίηση της γεωστρατηγικής θέσης της χώρας και των δυνατοτήτων που ανοίγει στο εξωτερικό εμπόριο απαιτεί έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης. Απαιτεί την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων, την εργατική λαϊκή εξουσία που θα κοινωνικοποιήσει τα λιμάνια, τα πλοία, όλα τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, θα κρατικοποιήσει το εξωτερικό εμπόριο, θα οργανώσει την παραγωγή με επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο σε φιλολαϊκή κατεύθυνση. Σε αυτές τις συνθήκες, ο αποκλειστικά κρατικός ενιαίος φορέας μεταφορών θα οργανώσει και τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, με γνώμονα την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Μονόδρομος για τους εργαζόμενους είναι η οργάνωση της πάλης με κατεύθυνση την αποδέσμευση απ' την ΕΕ, τη διαγραφή του χρέους, την κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων
πηγη